Ha február, akkor Farsang, ha Farsang akkor fánk...

Na de azt mindannyian tudjuk, hogy az olajban tocsogó fánkocska nem a legkalóriaszegényebb édesség a világon! Viszont, ajánlottak nekem egy receptet, amikor is a fánk a sütöben sül, illatozik, semmi olajszag...nem csalódtam.:) Persze Nonósítottam a receptet.:)

Innen van a recept: 
http://amiakonyhambolkikerul-hu.webnode.hu

Hozzávalók: 
2,5 dl tej,
2,5 dkg élesztő,
8 dkg Ráma,
3 evőkanál cukor (nálam xilit),
1 db tojás,
csipet só,
55 dkg liszt 
(nálam 25 dkg tönköly fehérliszt és 25 dkg rizsliszt)

A tejet meglangyosítjuk, feloldjuk benne az élesztőt (én tettem bele egy fél tk. cukrot), 10 perc alatt felfuttatjuk. A rámát és a cukrot összekeverjük. A tojást, a felfuttatott élesztőt, a lisztet hozzáadjuk, jól összegyúrjuk, dagasszuk, tiszta konyharuhával letakarjuk és 1 óra alatt meleg helyen duplájára kelesztjük.
A tésztát lisztezett deszkára öntjük, fél cm vastagra kinyújtjuk, és 10 cm es fánkszaggatóval kiszaggatjuk. Kevés lekvárt teszünk mindegyik közepére, a tésztát ráhajtogatjuk és középen összecsípjük.
A fánkokat úgy helyezzük a muffin papírba , hogy alulra kerüljön az illesztés. Tepsibe rakjuk, konyharuhával letakarjuk és fél órát kelesztjük. Majd egy egész tojást ki tálba villával felverünk, megkenjük a tetejét és 200 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt szép pirosra sütjük. (nekem 12 perc volt, légkeveréses sütőben)

Összesen nekem: 2691 kcal lett. 25 fánkot csináltunk, több időnk nem volt, így a többit nyújtottam, megkentem vékonyan lekvárral és rúdnak sütöttem meg. 12 szép nagy szeletre tudtam felvágni a rudat. Egy szelet a rúdból majdnem két fánknak felel meg...

Összesen 40 fánkkal minimum lehet számolni. Akkor egy db vagy szelet: 67.27 kcal üresen, attól függően, hogy mit teszel bele változik az érték.:)

Jó étvágyat hozzá.:)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény