Expressz Croissant, lenmagliszttel

Tegnap teljes sütési lázban égtem...nem bírtam ki, hogy ne süssem meg Barbi gyönyörű croissant-ját (Barbi konyhája), annyira megkívántam. Megint fele annyit készítettem és Nonósítottam. Alapból nem volt tökmaglisztem sem, de lenmag igen, én daráltam itthon. És, hogy milyen lett???? Jajjjjj.....ISTENI!!! Tény, nem lettem olyan szépen, mint Barbi művei, de nagyon finomak.:)


Hozzávalók 8 darabhoz:
Tészta:
180 g tönköly fehérliszt
20 g glutén és búzamentes liszt 
(először dolgoztam vele, ezért mertem csak ennyit...)
30 g lenmagliszt
20 g élesztő
45 ml tej
40 ml olívaolaj
85 g tejföl
1 tojás
1 tk.só
1/2 kávéskanál cukor (élesztőhöz kell!)

A töltelékhez:
1 evk. kókuszzsír
8 szelet Szarvazi mozzarella sajt 
1 szelet Délhús csemege karaj

Kenéshez:
 egy tojás


Elkészítés: 
A liszteket a dagasztótálba tesszük és a közepébe egy kis mélyedést csinálunk. Belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a cukrot és ráöntjük a meglangyosított tejet. Letakarjuk 10 percre míg felfut az élesztő. 
Ezután a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk, majd félretéve meleg helyen duplájára kelesztjük. 

Mikor megkelt 2 részre osztjuk, kinyújtunk kör alakúra és az alsót megkenjük kókuszzsírral, majd ráhelyezzük a másik tésztát, szintén megkenjük zsírral, majd ráhelyezzük a mozzarella sajtot (kettőbe sonkát is tettem). 8 cikkelyre vágjuk és feltekerjük, majd sütőpapiros tepsire sorakoztatjuk őket. 
Fél órára letakarva félretesszük kelni őket. 
A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A kiflik tetejét megkenjük a felvert tojással. Kb. 25-30 perc alatt pirosra sütjük!

Összesen: 1829 kcal/ 159g ch/ 103g zsír
Nekem 8 db lett.
Egy croissant: 228 kcal/ 19 ch/ 12,8 zsír

Nem kevés, de még mindig sokkal jobb, mint a bolti, 
ami zsírosabb és ki tudja mi van benne?:)



Jó étvágyat kívánok hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény