Csokis zabkeksz

Sokszor jól jönne egy kevés kcal és ch tartalmú keksz a kávé vagy tea mellé. Olyan igazi ropogós és finom... Ajánlottak egy receptet ( Omlós fahéjas zabkeksz) amit megreformáltam kicsit.:))) És jóóóóó lett.:))

Csokis zabkeksz a'la Nonó



Hozzávalók:

10 dkg tönkölyfehér liszt (fehér színű)
5 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt (barna színű)
8,5 dkg kis szemű zabpehely 
10 dkg kókuszzsír
10 dkg eritrit darálva
2 ek. tejföl 
1 tk. vanília aroma 
1 tk. fahéj 
1/2 csapott tk. szódabikarbóna 
4,2 dkg kész kókuszos házi készítésű csoki reszelve

A száraz alapanyagokat összekeverjük, hozzátesszük a kókuszzsírt, majd a tejfölt, a vanília aromát, a reszelt csokit és készre gyúrjuk. Kis gombócokat készítünk, nekem egy gombóc 8 dkg (lemértem). Mikor a sütőpapírra tesszük egy evőkanállal nyomjuk szét a gombócot.  Előmelegített sütőben, 180 fokon, 10 perc alatt világosra sütjük. Ne ijedjünk meg, mikor kivesszük még puha, de ahogy hűl, úgy lesz megfelelően kemény.


Összesen: 1977 kcal/ 168,3g ch/ 139g zsír
Nekem 66 db kekszem lett.
1 db csokis zabkeksz: 29,3 kcal/ 2,5g ch/ 2,1g zsír

Érdekesség!!!!
Megnéztem a Győri kekszekhez képest, 
mennyivel jártam jobban, hogy kekszet sütöttem:

Győri ÉDES teljeskiőrlésű Mézes: 100g: 445 kcal/ 67,7g ch (ebből 21g cukor)

Győri ÉDES Zabfalatok: 100g: 465 kcal/ 60,0g ch (ebből 24,5g cukor)

Nonó féle csokis zabkeksz 100g: 374 kcal/ 31,8g ch (nem tartalmaz cukrot, csak természetes édesítőszert)


Jó étvágyat kívánok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény