NonóKalács

Amica fonott kalács függő...felnéztem Barbi oldalára ahol leltem Csíkos kalácsot, megmutattam neki és tetszett neki, így tegnap vacsira megsütöttem. Persze Nonósítva és őszinte leszek nem volt könnyű dolgoznom a tésztával. Kicsit ragadós volt a drága...de a végeredmény magáért beszél...

Barbi féle Kalács, ami szebb (nekem megrepedt a teteje) és biztos nem volt olyan ragadós: Csíkos Kalács

De nekem szempont a ckmentesség, kókuszzsír, tönkölyfehérliszt...ilyen lett:



Hozzávalók egy rúd kalácshoz: 

350 g tönkölyfehér liszt
1,5 dl langyos tej 
13 g élesztő (1/2 tk cukor)
75 g eritrit cukor
ízlés szerint vanília aroma
csipet só 
25 g kókuszzsír 
1 tojás 1
púpos evőkanál natúr kakaópor pici vízzel elkeverve
1 tojás sárgája a kenéshez



Elkészítés: 
Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, majd a kakaó kivételével hozzáadjuk a többi alapanyagot. Kézzel kidagasztjuk a tésztát, ha esetleg túl lágy lenne liszttel javítsuk. Kettévesszük a tésztát és az egyik feléhez hozzádolgozzuk a vizes kakaókrémet. Letakarva mindegyiket duplájára kelesztjük, kb. 1 óra. A világos tésztát kinyújtjuk, majd a kakaóssal is ezt tesszük. A világos tésztára téve a kakaós tésztát szépen feltekerjük és sütőpapiros tepsibe tesszük. Letakarva fél órát újra kelesztjük, majd tojássárgájával lekenve, előmelegített sütőben 180 fokon pirosra (kb. 25 perc) sütjük. A sütőből kivéve, forró vízzel átkenjük, majd konyharuhával leterítve hűlni hagyjuk.

Összesen: 1684 kcal/ 253g ch/ 43g zsír
Nekem 22 szelet lett belőle.
Egy szelet Kalács: 76,5 kcal/ 11,5g ch/ 1,9g zsír

100 g NonóKalács: 340,5 kcal/ 36,1g ch
(Érdekesség!!! Egy átlagos bolti kalács 100 g: 285 kcal/ 55g ch)

Nagyon ízlett mindenkinek!
Ádus szerint a NonóKalács egy átmenet a bejgli és a kalács között.:)


Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény