NonóRétes...meggyes mákos és meggyes túrós

Őszinte leszek, rétest készíteni manapság már nem nagy dolog, hisz a legtöbben, ahogy én is, a réteslapot már boltban vesszük, nem úgy mint az én drága Nagymamám anno, mikor kicsi voltam és lenyújtotta úgy az asztalról a rétest, hogy az el sem szakadt!!!!! Nem is ettem azóta sem olyan finomat...sajnos már nem is fogok...

De azért a tölteléket lehet reformálni, ckmentessé tenni és egészségesebbé.:))

Én így csináltam:


Hozzávalók:
Laphoz:
2X3 réteslap
1 evk. kókuszzsír

Máktöltelékhez: 
150 g darált mák 
50 g eritrit 
1 evk. diabetikus lekvár 
1 evk. kókuszzsír 
kb. 150 ml tej
3 evk. meggy

Túrótöltelékhez: 
250 g félzsírós tehéntúró 
50 g eritrit 
1 tojás sárgája 
1 evk. tejföl 
(ezt hagyd ki belőle, mert folyós lesz!)
1/2 cs. vaníliaízű pudingpor
vanília aroma
3 evk. meggy


Elkészítés:
A réteslapokat vizes konyharuhára tettem, külön-külön megkentem kevés kókuszzsírral, majd megtöltöttem az egyiket a mákos, a másikat a túrós töltelékkel. Feltekertem és előmelegített sütőben 180 fokon 25 percet sütöttem. Isteni lett.:)

Összesen:
Túrós rétes: 801 kcal/ 69g ch/ 33g zsír
10 szelet lett.
1 szelet túrós rétes: 80,1 kcal/ 6,9g ch/ 3,3g zsír



Mákos rétes: 1278 kcal/  97g ch/ 75g zsír
10 szeletem lett.
1 szelet mákos rétes: 127,8 kcal/ 9,7g ch/ 7,5g zsír


Jó étvágyat kívánok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény