Orosz túrókocka a'la Nonó

Kb. 10 évvel ezelőtt ettem utoljára ilyen sütit, ma úgy döntöttem Nonosítva elkészítem. Nagy sikere volt, kóstolta Anyukám, Anyósom, Ádus. Ezt azért írom, mert sokan megdöbbennek, hogy tudunk ennyi sütit megenni nap, mint nap. Úgy, hogy én fél adagokat sütök és úgy, hogy az egyik szomszédom az Anyukám, a másik a Nővérem, közel a család, van kin lepróbálni az egészséges finomságokat!

Ésssss, ami még érdekes, mióta sokat sütök egy dkg nem híztam (még fogytam is picit), mert minden nap eszek finomat, ergo nem kívánok semmi cukros édességet. Helyette itt vannak az eritrites, tönkölyfehér lisztes, tk. tönkölylisztes, lenmagos stb. változatok, amikben tudom mi van és finom is.

Visszatérve az Orosz túrókockára...ezer változat van a neten, nem tudok egy forrást megjelölni, bárki rákeres megtalálja google-ban. Én több helyről néztem össze és variáltam rajta.:)

Nonó féle Orosz Túrókocka...



Hozzávalók:
Tészta:
20 dkg tönkölyfehér liszt 
5 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg kókuszzsír
10 dkg eritrit
1 egész tojás 
1,5 teáskanál sütőpor 
1,5 evőkanál natúr kakaópor
0,5 dl tej

Túrókrém: 
25 dkg félzsíros túró 
2 dkg olvasztott kókuszzsír
10 dkg eritrit
1 egész tojás
1 tojássárgája
1/2 cs. vaníliás pudingpor
1 tk. citromlé
1 tk. vanília aroma




Elkészítés: A liszteket a sütőporral és a kakaóporral elkeverem. A kókuszzsírt az eritrittel kikeverem, hozzáadom a tojást, végül összedolgozom a lisztes keverékkel. A túrót villával áttöröm, majd kézi habverővel dolgozok tovább. Hozzáadom az eritritet, citromlevet, majd a tojást, tojássárgáját és a pudingport, végül beledolgozom a megolvasztott kókuszzsírt. A tészta kétharmadát a sütőpapíros tepsibe helyezem, a krémet a tésztára simítom. A maradék tésztából kis darabokat tépkedek és eloszlatom a túrókrém tetején. Előmelegített sütőben 180 fokon, 45-50 percig sütöm.



Összesen: 2792 kcal/239g ch/ 161g zsír
Nekem 18 szép nagy kocka lett.

1 kocka: 115 kcal/ 13,2g ch/ 8,9g zsír


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény