Kossuth kifli...nagy kedvencem.

Nagyon régen ettem és mikor megláttam a receptet, tudtam, hogy egyik nap biztosan megcsinálom, mert egyszerű és Amica nálunk imádja a diót.:)

Ma este gondoltam legyen valami cukormentes nasink, így összedobtam.:)

Eredeti recept itt olvasható: Magdolna kifli

Nonó féle Kossuth kifli (mi így hívjuk.:)



Hozzávalók : 
10 dkg kókuszzsír 
20 dkg darált eritrit 
(és egy pici pluszban még a szóráshoz) 
4 db tojás 
1/2 citrom reszelt héja 
1 teáskanál sütőpor 
20 dkg tönköly fehérliszt 
45 dkg durvára vágott dió és 30 dkg szeletelt mandula 
(azért ennyi, mert ennyi volt itthon!:)
csipetnyi só
kb. 0,5 dl tej

Elkészítés:
A tojás fehérjéből kemény habot verünk. A kókuszzsírt az eritrittel habosra keverjük majd egyesével belekeverjük a tojássárgákat. Hozzáadjuk a citrom héjat és a sót. Felváltva belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet és a tojáshabot. (Nekem nagyon egybeállt a tészta, így egy kis tejjel fellazítottam.) Egy kisebb sütőformát sütőpapírral kibélelünk és  beleöntjük a tésztát, a tetejét megszórjuk a durvára vágott dióval és a mandulával. 200 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük. Mikor kihűl, egy 6 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval (nekem nagyobb volt) félhold alakokat szúrunk ki belőle. Darált eritrittel megszórva tálaljuk.

Egyébként igazi karácsonyi finomság...nagyon egyszerű, szívből ajánlom mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény