2013. február 22., péntek

Kriszta sikertörténete...:)

40kg..1év (13hónap)alatt!
Annyira vártam,szinte el sem hiszem,nagyon boldog vagyok! 
Hol is kezdjem?

Sosem voltam vékony,2000-ben mentem férjhez,diétával akkor kb.:85-90kg-ról sikerült lefogynom 67kilóra. Ez számomra ideális volt,bár csontkollekció nem voltam.Aztán elkezdtek újra felkúszni a kilók.Egy fogyókúra+futás elkezdése után(2004-ben) nem sokkal teherbe estem 82kg-al.(nem emlékszem mennyit fogyhattam addigra)Szóval,ahogy megtudtam,hogy jön a baba(már a 6.héttől)Jól felturbóztam az étkezéseimet,mert ugye (Nem! :-) )kell a babának.Meg is lett az eredménye,az első perctől híztam...és 107kg-al fejeztem be a várandósságot.Én nem voltam vizes,egy az egyben csak háj volt rajtam.3150gr volt a fiam,lehet,hogy 4kiló is lement a szülés után.(szörnyű,de ez volt)Érdekes egyébként,hogy teljesen jól éreztem magam,csöppet sem tűnt nehéznek a túlsúlyom,nagyon boldog voltam.Aztán egyszer csak úgy a fiam két éves kora körül elmentem dietetikushoz,és az általa előírt(és betartott étrenddel) szépen meg is indultak a kilók lefelé.Kb.:3hónap és úgy -10-12kiló volt a boldogság amikor is föladtam.Nem tudom miért.Természetesen a kilók visszatértek, szerintem a három hónap sem kellett hozzá.Aztán néhányszor még belevágtam,de mindig visszaestem.Ebben az időben viszont már fáradékony voltam,ruhákat sem igazán kaptam magamra szóval rossz volt.Nyáron kis mozgástól is izzadni,télen meg nem tudtam rendesen felöltözni,mert nemigen fért a kabát alá pulcsi. Olyan is volt,hogy éreztem szó szerint ahogy napok alatt kialakult a derekamnál még egy hájréteg.Közben Szabolcs óvodás lett,egyszer úgy jött haza,hogy a csoporttársa azt mondta neki van a legkövérebb anyukája.Gondolhatjátok napokig-hetekig volt ez nálunk téma,mert az én érzékeny fiam nehezen emésztette meg,hogy bántják az anyját.Nagyon-nagyon rosszul esett,hogy miattam szenved...megint egy sikertelen fogyókúra...még ez sem térített észhez!

Hanem, 2011. december 26-án egy furcsa szorító érzés a gyomrom környékéről,(szinte mozdulni sem tudtam)ami kisugárzott a mellkasomba-hátamba,majd következő nap megint,de már hosszabban tartott..nem szóltam senkinek.Aztán harmadnap mikor már fél órája fájt,akkor azt gondoltam szívinfarktus?,vagy valami szívbaj?szóltam a férjemnek,gondoltam legalább tudjon róla,hogy van valami nyűgöm.Erőltette,hogy hívjuk fel legalább a gyerekorvost kérjük ki a véleményét.Természetesen az ügyeletet javasolta.Vérnyomásmérés:180/valamennyi,EKG:na itt már tényleg megijedtem,mert az orvos végig ott toporgott felettem,de szerencsére ez rendben volt,csak amikor a hasam nyomkodta,akkor mondta,hogy epegörcs.Utána uh-n tényleg igazolódott sok kicsi kő.Zsírmentes diétát javasolt,és vérnyomáscsökkentőt írt. 35évesen saját hibámból gyógyszert szedni?Ez sem nagyon tetszett,viszont a zsírszegény diétának köszönhetően elkezdett apadni a 110 kilóm!

Ez újra erőt adott és egy barátnőm unszolására elkezdtünk egy női edzőterembe járni.Sétákkal,erősítő gyakorlatokkal kezdtük,és lassan de éreztem,hogy fejlődök.Viszont már februárban próbára tett az élet,tornáztam is kajára is figyeltem mégis megállt a fogyás egy teljes hónapra,na ez nem volt jó!Ezután végül is megindult.Figyeltem a kajára,még mindig a "régi"dietetikus által előírt 5-6 étkezést próbáltam tartani ill. tartottam,mert nagyon jó kapaszkodó volt,hogy csak kb. 3óra és újra ehetek!Hozzátartozik a dologhoz,hogy nagyevő voltam...de nagyon!Ettem én hideget -meleget,sósra-édeset aztán édesre-sósat és együtt,és lukasat,kereket... mindent,sokat és folyamatosan.Szegény epém nem csoda,hogy bemondta az unalmast!És mindig könnyebb lett!

Tehát ettem többször a normálisabb kajákat,viszont a családnak szándékosan sütöttem normális sütiket is,és ettem is belőle,de próbáltam-próbálok mértéket tartani.Azelőtt sokszor véreztem el a fogyókúrák eme pontján,hogy kőkemény vagyok!Nem eszek ezt,vagy azt...egy ideig aztán amikor egyszer elcsábultam akkor már úgyis mindegy eszek ezt is azt is és végül nincs megállás.No és július végére elértem a -30kilót aminek nagyon örültem,de kicsit megfáradtam.Igaz sokkal jobban éreztem magam a bőrömben,már elvétve de ruhákat is kaptam a sok XXXXX-es sorokon kívül is,de valami hiányzott.

És ekkor találtam rá Nonó a blogodra,facebookos csapatodra,akik sikertörténeteikkel,tudásukkal segítették egymást,engem is inspirálva a továbblépésre.Szeptember végén beneveztem a versenybe(amit meg is nyertem! :-) )78-79kg-ról indultam,és 70,9kilóval zártam.Nagyon sokan dicsérték a csoportból az első 5kilóméterem edzéstervet,úgyhogy elkezdtem,megcsináltam,és szeretek futni!(na jó:kocogni!)Elégedett is lehetnék,de nem vagyok.Szeretnék még pár kilócskától megszabadulni és izmosodni,ezért újra belevágtam a versenybe,bár a karácsonyi kilengések miatt sajnos 72-ről indulok.Majd meglátjuk lesz-e happy end...nektek igen,mert mindjárt befejezem.Szóval ahogy idetaláltam rájöttem,hogy tulajdonképp én is hasonlóképp eszek,csak nem számolok kalóriát,ch-t.De már igen,és működik!Nem mondom,hogy nem kell semmit csinálnom,olvadnak a kilók, mert nem igaz,mindennap kőkeményen megküzdök a démonjaimmal,de csinálom,mert már látom az alagút végét!Ezúton is üzenem sorstársaimnak ne gondoljanak bele,hogy 40-50-60kilót kell fogyniuk,csak kis célokat kitűzve magukat megbecsülve apró lépésekben haladjunk előre!Nagyon jó amikor elkezdenek dicsérni,hogy fogytál,később de sokat fogytál....(hogy csináltad?szedsz valamit?)mostanában:ne fogyj tovább!Nem vagy te beteg?Bár hozzátartozik az arcom eléggé vékony,a testem meg nem látszik a sok ruhától,szóval azt hiszik,hogy már nagyon vékony vagyok pedig nem.

Abbahagyom,már csak a köszönetek vannak hátra:Köszönöm a férjemnek aki végig mellettem állt 110kilósan is szeretett,nőnek tartott!(Mindenkinek ilyen férjet kívánok!(Na nem őt)Szóval:Köszi Joci! Barátnőimnek is köszi amiért kibírják a hülyeségeimet:Brigi,Andi,Csilla Köszi!
Köszi Nonó a blogot,recepteket csoportot,a lehetőséget kérdésekre,jókedvet,kedvességet.És köszi a csoportnak is ahol sokszor csak titkosban olvasgatva,néha hozzászólva,időnként kérdezve,de szinte napi szinten jelen vagyok!

Volt és lett...




Nagyon büszkék vagyunk rád Kriszta!:) Mindent lehet, csak akarni és tenni kell érte! Ne várjuk meg, hogy bajunk legyen! Időben változtassunk!:)

2013. február 21., csütörtök

Szaladnak a napok...

...és én nem győzök szaladni utánuk.:) 

Az elmúlt hetekben minden hétvégén volt sulim, vagy elmélet vagy gyakorlat. Most hétvégén viszont végre együtt lesz a mi kis családunk.:) Aktív pihenést tervezek...kirándulással, nagy sétákkal.:)

Ma dupla órám volt, alakformáló, nagyon jól esett. Ma nagyon volt kedvem tornázni, még két órát letoltam volna.:))

Délelőtt Farsangon voltam Amicáék ovijában. Az én kicsi Kincsem Karácsonyfa volt. Ő találta ki, én pedig megvarrtam, ilyen lett:


Nem mondom, hogy remekmű, de Amicának nagyon tetszett és ez a legfontosabb.:))

Mostanában sokat kívánom a csokit...ti, hogy vagytok ezzel? Régen nem voltam nagy csokis, de mostanában....a fekete csokin kívül bármilyen jöhetne. Jó lesz elhagynom eme új szokásomat. Bár van itthon sok diabetikus és nádcukros édesség, de azért a cukrosra is rá rá jártam...ejnye Nonó!:)

Kérdeztétek a súlyom, tartom szépségesen 61 kg körül.:) Ezt nagyon szereti a szervezetem azt vettem észre.:) Nem kevés, nem is sok.

A sok torna hatására persze az étvágyam is megnőtt, néha fel tudnék falni egy fél disznót is, de uralkodom magamon. Ma este, torna után, zabkását ettem, xilittel és eperrel.:) Isteni volt.:)

Holnap húslevest főzök, hozzá tönkölylisztes palacsinta, diabetikus eperlekvárral és vanília pudinggal (xilites), ha pedig még lesz időm, akkor csinálok a hétvégére sajtos-túrós rudat.:)

2013. február 19., kedd

Meg lehet szeretni...???

Sok levelet kaptam az elmúlt napokban, mely arról szól, hogy jó olvasni, hogy én ennyire megszerettem a mozgást, de ezt tényleg így meg lehet szeretni? Tényleg a napi tevékenységünké válik, kikapcsolódás lesz és nem egy kötelező teher? Igen, igen, igen!!!! Csak az odáig vezető utat végig kell járni...

98 kg-val nekem sem a napjaim csúcspontja volt a mozgás, sőt. Előre féltem attól a 30-max. 40 perctől. Sokszor alig tudtam rávenni magam, mindig akartam találni valami kifogást, de eszembe jutott csak magammal fogok akkor kiszúrni. Mert, hogy akarok én majdnem 40 kg-t fogyni mozgás nélkül? Mert tény, az étkezésen van a hangsúly, de azért 25-26 évesen igenis fontos, hogy szép legyen a bőröm, a testem, ne csak kiszaladjon a zsír és az a kevés izom a bőröm alól.

Átlag heti 3-4 szer tornáztam anno és tényleg nem volt egyszerű. De, ahogy menni kezdtek a kilók ezáltal (is) megjött a kedvem a mozgáshoz, tudtam, hogy ezzel segítem és gyorsítom a folyamatot. Ahogy az étkezést, ezt is fejben kell helyre tennünk!

Aztán azt vettem észre, már nem diétázom, már nem számolom a kalóriákat, de már napi szinten tornázok, ha többet nem is, de 20 percet mindig.:)) Jól esett, kellett. Nekem a mozgás az energia, a kikapcsolódás, ad egy pluszt a mindennapokhoz.:)

Amíg nem jártam suliba, addig heti 5-6 szor 20-40, nagyon ritkán 60 percet mozogtam itthon, vagyis átlag 240 perc körül. Mióta sulizok, van 2x 60 perces dupla órám, vagyis 4X60 perc, heti egy óralátogatásom (ami ugye lassan kiesik) és mellette itthon az órákra való felkészülés kb. 40 perc 2-szer és ha úgy adódik, akkor még tornázok minden félét, nézegetek új DVD-ket, új anyagokat, hogy színesítsem vele majd a saját óráimat is. Összesen majdnem 400 perc mozgásom megvan. 

És mégis, azt érzem, hogy tovább kell növelnem az edzettségemet, az álló, főleg az erőállóképességem nem az igazi, vagyis nem olyan, mint szeretném, úgyhogy kezdődik a futás. Célom, gyors gyaloglásból eljutni a megfelelő pulzuson való futáshoz. A pulzus a mérvadó, az fog vezetni. Heti kétszer szeretnék az óráim mellett futni. Úgy érzem, az úgy már elég lesz.:))

Mindig kellenek új célok, de itt sem szabad átesni a ló túloldalára, nem kell minden nap 120 perceket edzeni. Nekem adott bizonyos napokon, mert órát vezetek, de akkor másnap csak finoman, mint ma is 40 perc alakformálás...nem sok, mert volt benne bemelegítés, kis cardio, felsőtest, csípő (utóbbi kettő a csütörtöki órákra) és nyújtás a végén.:) Holnap a csütörtöki edzés második fele, vagyis a popsi és hasizom erősítés lesz porondon.

Össze lehet szépen állítani, akár úgy is, ha valakinek az alakformálás a cél, minden nap más izomcsoportot dolgoztasson meg 20-30 percben vagy heti 3-4 szer, de akkor 60 perc legyen meg. Ha cardio mozgásra van szüksége, az viszont inkább legyen heti 3-szor, de akkor 60 perc, mint 4-5-ször, de csak 30 perc. Mert a zsírégetés 40 perc után kezdődik meg.

Ismerjük meg a testünket és figyeljünk oda, mire, hogy reagál. Vigyázzunk az egészségünkre, a tornánk amellett persze, hogy szebbé tesz minket, mindig legyen preventív.:)

2013. február 18., hétfő

NonóÉletmód 6. verseny súlyadatok!

A lényeggel kezdenék:
Összes fogyás a 6 hét alatt (fiúk+lányok): 619,4 kg!!! 
Lássuk be azért ez gyönyörű eredmény.:)) Büszke vagyok rátok.:)

   Lányoknál:
Összesen: 313 fő 
Küldött adatot: 189 fő 
Nem küldött:124 fő
Fogyott: 128 fő 
Stagnált: 14 fő 
Hízott: 44 fő 

 Legtöbbet fogyta 2 hét alatt: 
kg-ban: Pampers - 4,5 kg 
%-ban: Pampers - 5 % 

 Legtöbbet fogyta eddig: 
 kg-ban: Dini - 11,9 kg 
 %-ban: Pofi - 12,52 % 

 Összes fogyás a két hét alatt (lányok): 153,6 kg 
 Összes fogyás eddig (lányok): 594,6 kg 

 Fiúknál:
 Összesen: 9 fő 
Küldött adatot: 6 fő 
 Nem küldött: 3 fő 
 Fogyott: 4 fő 
Stagnált: 0 fő 
Hízott: 2 fő 

 Legtöbbet fogyta 2 hét alatt 
kg-ban: Pisti - 2,2 kg 
%-ban: Pisti - 2,22% 

 Legtöbbet fogyta eddig: 
 kg-ban: Döme - 10 kg 
 %-ban: Döme - 9,8 % 

 Összes fogyás a két hét alatt (fiúk): 5,7 kg 
 Összes fogyás eddig (fiúk): 24,8 kg

Szerintem nagyon szépen haladtok, egy dolog miatt vagyok szomorú, hogy egyre kevesebben küldötök adatokat. Persze, mindig közbejöhet valami, lehet most is így volt.  Remélem 2 hét múlva, a következő már súly és centi küldéskor, már többen küldenek aktuális adatokat!

Ne adjátok fel...most már semmiképpen se!:)











2013. február 17., vasárnap

Megint sokat tanultam...

...és ha én tanulok újat, akkor ti is.:):)

Az elmúlt hétvégén gyakorlati órám volt. Imádom a gyakorlati órákat, mindig annyi új dolgokkal térek haza, több tudással és még nagyon elhivatottsággal.:))

Mindkét nap kemény "munka" volt. Tegnap 1600 kcal-t égettem el, ebből 47% volt zsír, edzettségnövelő és zsírégető edzés végeztem. A mai napon 1500 kcal-t égettem el, ennek a 45%-a volt zsírégetés és szintén zsírégető, edzettségnövelő edzést végeztem.:))

Mi tanultam, ami a legfontosabb, főleg a fogyás (ti fogyásotok) szempontjából is? 
Hogy mennyire szuper dolog, sőt a legjobb zsírégető mozgás a pulzust kontrollált, cardió edzés. Ma úgy edzettünk a nap második felében, hogy néztük a pulzusunkat (az enyémet vettük alapul, rajtam volt óra). Pati Nagy Attila volt velünk (minden tiszteletem az övé, nagyon jó szakember, rengeteget tanultam tőle egy nap alatt is) aki úgy vezette le az 45 perces zsírégető edzést, hogy közben folyamatosan figyeltük a pulzust, hol 130-on, hol 150-ig emeltük, majd vissza 120-ra, de leginkább 120-130, persze felmentünk 160-ra is. És érezhetően egy energikus, jóleső, szuper edzés volt, ami után nem érezted, hogy meghaltál, épp ellenkezőleg. Feltöltődtem, tele lettem energiával, olyan igazi jó érzés fogott el. Miközben a 45 perc alatt majdnem 400 kcal-t égettem el és ebből 38% zsír volt. Nem mindegy!

Én a mai nap után, illetve, mióta megvan a pulzusmérő órám (1 éve vágyom rá, Apa lepett meg vele pár napja.:))) A legjobb FÉRJ a világon!) ezalatt a pár nap alatt is megváltozott az edzéseim minősége. Érzem, hogy engedem a testemnek (szívemnek), hogy vezessen! Nem fejben dönti el az ember, mit bír, a szíve diktál. És a szívünk a motorunk, pontosan tudja, mikor mi a jó neki. 

Nagyon jó kis órák vannak már...én azt mondom, bárki, aki teheti vegyen magának vagy ha nem, akkor gyűjtögessen rá egy kicsit (névnap, szülinap, húsvét, karácsony, mindenkitől erre kérjen pénzt.:)) mert én ezek után komolyan hiszem, hogy ha valakin van 20-30-40 kg felesleg, tudjátok mivel fogy a legjobban? Bizony, kb. 120-130 pulzuson (egyénfüggő) való gyaloglással. Közben egy kis gimnasztika, nyújtás...60 perc gyaloglás megfelelő pulzuson a legjobb zsírégetés. 

Sokszor hallom, hogy uncsi, lassú...kevés. Még ha így is van...kérdezzük meg magunktól, mi a cél? Ha a fogyás, akkor bizony nagyszerű lehetőség, az egyik legjobb ez. Jó kis zene a fülbe, egy jobb cipő és lehet menni.:) Tudom, nem olyan egyszerű ez sem, hisz család, gyerek, szabadidő. Nem könnyű. De ha valaki esetleg, bármelyik fogyis, akinek van pulzusmérő órája és akaratereje, vállalná, hogy heti 3-4 szer gyalogol, számára megfelelő pulzuson és leírja, mikét változott, a súlya és az egész teste, szelleme, az egy szuper kis esettanulmány lenne. Én pár héten belül elkezdek készülődni a futásra, de persze először csak gyalogolni fogok, már nem az a cél, mint régen, hogy meglegyen 30 perc alatt a 3 km, vagy bármennyi, hanem, hogy elérjem a célomat. A mostani célom az edzettségem, állóképességem növelése és a zsírégetés továbbra is természetesen.;)

Én viszem az aerobic-ra az órámat és aszerint edzünk majd. Ettől nem lesz könnyebb vagy unalmasabb, sőt...hatásosabb lesz és preventív a tréning. Igen is vigyáznunk kell magunkra, okosan kell edzenünk, hogy élvezzük, jól essen, ne ártsunk vele a szívünknek, ízületeinknek. Tegyünk az egészségünkért és nyerjünk energiát a mozgásból!:)