Raffaello Nonó módra

Napok óta finom krémes sütit kívánok...de ha már készítek és eszek, akkor szerettem volna valami újat és természetesen cukormenteset.:)

Szokás szerint Barbi oldalára tévedtem és megint nem csalódtam: Tepsis raffaello recept

Persze Nonosítottam rajta egy cseppet és a mennyiségből is elvettem néhány helyen, így is elég édes lett nekünk. Jelzem, nem a legdiétásabb sütik egyike...hisz van benne kókuszreszelék, kókuszzsír...óvatosan vele, de azért alkalmanként ne hagyjátok ki. Szerintünk isteni!:)


Hozzávalók a tésztához:
5 tojásfehérje (L-es tojás)
10 dkg eritrit + 1 evk. folyékony édesítő
10 dkg tönköly fehérliszt
1/2 cs. sütőpor
10 dkg kókuszreszelék

Krém:
5 tojássárgája
1 kókuszos pudingpor
(alap receptben vanília van megada, nekem nem volt itthon, de szerintem így ha lehet még jobb!)
10 dkg eritrit
4 dl tej 1,5 % zsírtartalmú
10 dkg kókuszzsír
5 dkg poreritrit (eritrit darálva)

Szóráshoz:
kb. 2 evk. kókuszreszelék

Ugyan úgy készítettem el, mint Barbi:
A sütőt gyújtsuk be és állítsuk alacsony hőmérsékletre (én 170 fokra állítottam). A tojásfehérjéket az eritrittel és édesítővel kemény habbá verjük, majd a sütőporral elkevert lisztet apránként hozzászitálva, egy lapáttal óvatosan beledolgozzuk, végül hozzákeverjük a kókuszreszeléket. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk a tésztakrémet és megsütjük. Majdnem színtelen legyen, tűpróbát végezzünk. (Tipp: A tojásfehérje habjából készült tésztát mindig lassú tűzön inkább szárítjuk. Ha először keménynek tűnik, másnapra a krém felpuhítja. (Nálam nem volt kemény.) 
A tojások sárgáját az eritrittel, a pudingporral kikeverjük, kis adagokba belekeverjük a tejet is, majd sűrű krémet főzünk. A porcukrot a lágy zsírral kikeverjük és a kihűlt (!) krémhez dolgozzuk. A tészta tetejére simítjuk és az egészet megszórjuk kókuszreszelékkel. 

Jó étvágyat kívánok hozzá!:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény