Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Szerintem mindenki imádja, én legalábbis nagyon.:) De ugye a rizs elég kemény ch bomba...így gondoltam megpróbálom az egészségesebb verzióját...így készült el kis konyhámban a Zabkoch.:)



Hozzávalók: 
- 25 dkg aprószemű zabpehely 
- 5 tojás
- 1 liter tej 
- 1 dl víz 
-  ízlés szerint citromhéj
 - 3 evk. eritrit
-  1 evk. vanília aroma

Öntet:
- ízlés szerint, én xilites baracklekvárral tálaltam

Elkészítés:

A zabpelyhet, tejet, vizet, citromhéjat, eritritet és a vanília aromát tedd fel egy lábasba alacsony fokozaton. Nagyon fontos, hamar összeáll, (mint a zabkása is) ezért maradj mellette, nehogy leégjen, kevergesd sűrűn. Ha megfőtt, hagyd hűlni, addig keverd ki a tojások sárgáját egy kis eritrittel (1 tk.) és óvatosan keverd a langyos, megpuhult masszához. A tojások fehérjéből verj kemény habot és óvatosan forgasd a többi hozzávalóhoz. Ezután nincs más dolgod, mint egy sütőpapírral kibélelt tepsibe beleönteni a kapott krémet és 190 fokon, előmelegített sütőben, körülbelül 40-45 perc alatt aranybarnára sütni. 

Jó étvágyat kívánok!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény