Aktív hétvége...pont, ahogy én szeretem

Szuper kis hétvége áll mögöttem. Aktív volt és azt nagyon szeretem!:D

Szombaton Bikram jogán voltam...sokat hallottam már róla, főleg jókat, de volt olyan is, aki nehezen viselte. Aki nem ismerné, annak:
"A Bikram jóga 26 ászana (gyakorlat) egymásra épülő sorozata, amelyet 38-40°C-ra felfűtött teremben végzünk 90 percen keresztül. A gyakorlatokat Bikram Choudhury válogatta ki a hatha jóga ászanái közül és állította a megfelelő sorrendbe. Már több ezer éve ezeket az ászanákat gyakorolják. A gyakorlatok egymásra épülnek, mindig előkészítve a testet a következő ászana végrehajtására. Megdolgozzák a test minden egyes részét, friss, oxigéndús vérhez juttatják a belső szerveket, ezáltal helyreállítják egészséges működésüket."

Nos, én nem vagyok nagy jógás, igazából egyszer próbáltam még 18-20 évesen és annyira nem tetszett. De azóta azért eltelt pár év, mostanra jó pár mozgásformát kipróbáltam, teszteltem magamon és azt kell, hogy mondjam, ez a jóga valami zseniális. 


A budai központban voltam, ahol kedvesek és segítőkészek voltak velem. Óra előtt 10 perccel már bementem a terembe és igen az első gondolatom az volt: ez meleg lesz!:) 10 percig feküdtem a szőnyegemen és becsukott szemmel próbáltam mindent kizárni csak magam lenni. Jól sikerült, mikor bejött az oktató, alig tudtam felkelni.:)

Pontról pontra nem tudok beszámolni, mert tényleg átadtam magam, figyeltem magamra, koncentráltam, mindent amennyire tudtam és tőlem telt megpróbáltam megcsinálni. Különben a legnagyobb megdöbbenésemre sok olyan póz sikerült, amit soha nem hittem volna. Ez köszönhető gondolom a melegnek és az emiatt laza izmoknak. 

Voltak haladok, eszméletlen ügyesek voltak. Tudni kell, hogy az oktató nem csinálja velünk a gyakorlatokat, nem is tudná, mert folyamatosan beszél, mit, hogy, merre, mit érzel, mit nem, mit fogsz elérni ezzel a gyakorlattal...igazából 90 percig egy levegővel nyomta végig nekünk is a Lány!:)

Jogos kérdés tőled: Nem volt meleged?
Az óra előtti 10 perc kimondottan jól esett, az első 20 perc mint egy sima edzés, kezdesz izzadni....kb a 30. perctől lehetett egy 10-15 perc mikor kimondottan vacak érzés, de mondták, hogy nem szabad kijönni, max. szálljak ki a gyakorlatból, igyak, pihenjek. Erre nem került sor, de meleg volt és olyan fura érzés a mellkasomban...de nem tartott sokáig és megérte, mert utána viszont ömlött a víz rólam, de olyan szuper érzés futkosott a testemen, testemben.:)

Utána, mikor letusoltam...stb azt éreztem, hogy a bőröm lélegzik újra. Ritkán érzek ilyet, nagyon érdekes volt, mintha új bőrt kaptam volna, tudom bután hangzik, de tényleg. Felfrissültem...de nem úgy, mint egy jó zuhany után, annál sokkal jobban. 

Én szívből ajánlom mindenkinek, ha tehetem heti egyszer el fogom járni (szombatonként), sajnos nekem a heti 3-4 edzésem, futásom mellé több időm nem marad rá, de egy biztos: szükségem van rá és feltölt.:)

Ha nem szereted a jógát, akkor is ajánlom, mert ez teljesen más szerintem!

A hétvégén, a futás is kapott szerepet, méghozzá ma...7 km lett a vége, de csodálatos napsütésben...ettől is tele lettem energiával.:)


Így most 10000%-on vágok neki a hétnek és a holnapi Boksz és balance edzésnek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény