Szilvalekváros-mákkrémes piskóta

Egyszerű és gyors finomságot szerettem volna ma a családnak.:) A mákot imádják, abból indultam ki...na meg Anyósom bio szilvalekvárjából, amit én soha nem szerettem, de ez...valami isteni.:) Cukor nélkül készítette és valami szenzációs.:)

Így készült el ez a gyors és finom sütemény. Hozzáteszem otthonra, de ha esetleg másnak szánod vagy tortának készíted, alkalomra, akkor szerintem nyugodtan bevonható még plusz lekvárral vagy akár vanília pudinggal is. Én személy szerint imádom a mákot vanília pudinggal.:)


Hozzávalók:
Piskóta:
4 tojás
4 evk. xilit
2 evk. tönköly-fehérliszt
2 evk. teljeskiőrlésű tönkölyliszt

Krém:
15 dkg darált mák
50 g xilit
2 púpos evk. szilvalekvár
1 evk. kókuszzsír
1,5 dl tej

A piskótát a szokásos, gyors és egyszerű módon elkészítettem. Fehérjét kemény habbá vertem, majd beletettem kanalanként, a xilitet, a sárgáját, majd a liszteket. Szilikon formába öntöttem és 190 fokon 20 perc alatt megsütöttem. Ameddig sült a piskóta, addig a krém hozzávalóit összefőztem és kihűtöttem. Mikor kész lett a piskóta a tetejére borítottam és az alját megkentem a krémmel. Mennyei lett.:)

Jó étvágyat kívánok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény