Pár gondolat a futásról...

A reggeli edzés után, olyan jól alakult a délután, hogy elmentem még az érdi Futó csapattal is futni. Annyira jól esett, bár remegett a lábam utána, de néha kell az is.:)


Mostanában átléptem egy határt magamban és már 10 km-en érzem igazán a kihívást.:) Tegnap is olyan jól esett. Ha a versenyen is meglenne az 1:05:00 körüli időm, már elégedett lennék.:)

De, azt ne felejtsük el, hogy az én futásaimnak is megvolt a szép, lassú útja. Az, hogy tervvel futottam, séta-kocogás váltogatás, kisebb kilométerek, kisebb távon versenyek, majd 1-1 keményebb menet, mikor feszegettem a határokat. Mind mind azt segítették, hogy kialakuljon, később megmaradjon a futás szeretete, de ne sokalljak be tőle.  Mindig volt újabb kihívás, nem szaladtam előre és értem el egyből azokat a pontokat, ahonnan már nem feltétlenül van tovább, hanem mindig egy kicsit tettem (teszem) csak feljebb azt a bizonyos lécet.:) Mi a határ? Azt még én sem tudom, majd alakul.:)

Végülis a célom már elértem, mert megszerettem a futást...ami még mai napig hihetetlen! Én, aki teljes futás ellenes voltam, annak ellenére, hogy a legjobb sportnak tartottam mindig, de utáltam és szúrt az oldalam és unalmas volt és különben is. Megváltozott, ehhez sok minden kellett. Kellett a NonóÉletmód csoport, kellett egy kis kitartás, meg kellett találnom nekem milyen cipő vagy éppen milyen tempó a megfelelő. Hogy zenét hallgatva jó-e nekem futni, vagy ha csend van körülöttem. Ez egyébként érdekes, mert ha egyedül futok, mindig zene és egyéb dolgok nélkül futok, de ha csapattal futok, akkor végig beszélgetünk, akkor az a jó, ha nincs csend.:) Szóval segített még a Futó csapat is rengeteget, a versenyeken való részvétel, hogy megtanultam mit egyek futás előtt és mennyi idővel. 

Én rövid távokat futok, nekem bevált, hogy 15-20 perccel futás előtt megeszek egy kisebb banánt. Energiát ad. Én közben pl. nem iszok, de utána legurítok egy fehérjét, plusz sima vizet is. Ki kell tapasztalni, neked mi és hogy esik jól!

Fontos még, hogy tudd, mi a célod a mozgással. Egyre nagyobb távot megtenni vagy fogyni szeretnél vagy gyorsulni. Mind mind más tempót és futásformát követel.

Ha fogyni szeretnél, akkor vagy gyors gyaloglás vagy kocogás lesz a nyerő, mindezt megfelelő pulzuson min. 60 percig. Ha gyorsulni szeretnéd, akkor nagyon jók az intervall futóedzések. Ha a távot szeretnéd emelni, akkor is fontos figyelned a pulzusod, hogy ne fusd el az elejét és érdemes néha intervallt is beiktatni .

Egy biztos, nekem a futáshoz bátorság kellett, mert soha nem ment és félő volt, újra csalódás fog érni, de nem így lett, sőt. Ehhez sok minden és sok mindenki kellett és kelleni is fog. Soha ne add fel és higgy magadban!:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény