Zabpelyhes-mézes/Zabpelyhes-túrós keksz

Gyerekek kekszet kértek, én pedig úgy döntöttem tegnap, mivel úgy is be voltunk szorítva a lakásba az eső miatt, hogy megsütjük mi.:)

A kiinduló recept, vagyis a forrás ITT található, de persze alakítottunk rajta.:)


ALAP RECEPT:
Zabpelyhes-mézes keksz hozzávalók:
7 dkg zabpehely
10 dkg. tk. tönkölyliszt
ízlés szerint fahéj
késhegynyi szódabikarbóna
csipet só
4 dkg xilit, 4 dkg eritrit keveréke
7 dkg kókuszzsír
1 evk. méz (nálam házi akácméz)
1 tk. vanília aroma
2 evk. tej

Elkészítés:
Zabpelyhet, lisztet, fahéjat, édesítők keverékét, sót, szódabikarbónát összekeverjük. Egy kisebb edényben a kókuszzsírt, mézet, tejet és aromát folyósra melegítjük, majd a szárazanyaghoz adjuk. Jó sűrű tésztát kapunk. Kis halmokban sütőpapírra tesszük és ellapítjuk őket.:) A sütőt 175 fokra előmelegítjük és a kekszeket 12-13 perc alatt szép aranybarnára sütjük.:) Hagyjuk kihűlni. Sütőből kivéve még puha, később lesz jó az állaga. Nem lesz ropogós, de nagyon finom. Nekem 16 db lett!


Zabpelyhes-túrós keksz hozzávalók:
7 dkg zabpehely
10 dkg. teljeskiőrlésű tönkölyliszt
12 dkg zsírszegény túró
késhegynyi szódabikarbóna
csipet só
8 dkg eritrit
7 dkg kókuszzsír
1 tk. vanília aroma
1,5 marék szárított vörös áfonya
2 evk. tej

Elkészítés:
Zabpelyhet, lisztet, túrót, sót, szódabikarbónát összekevertem. Egy kisebb edényben a kókuszzsírt az eritrittel felmelegítettem, tűzről levéve beleöntöttem az aromát, majd a szárazanyaghoz adjuk és végül beletesszük a szárított gyümölcsöt. Jó sűrű tésztát kapunk. Kis halmokban sütőpapírra tesszük és ellapítjuk őket.:) A sütőt 180 fokra előmelegítjük és a kekszeket 12-13 perc alatt szép aranybarnára sütjük.:) Hagyjuk kihűlni. Sütőből kivéve még puha, később lesz jó az állaga. Nem lesz ropogós, de nagyon finom.  Nekem 16 db lett!

Jó étvágyat

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény